Söndag 24/2

Dagens soundtrack
Johan Örjansson feat Israel Nash Gripka - If I were to love you 



Hur länge orkar man kämpa, hur länge orkar man försöka och vänta?
Ska man ge upp något bara för att det känns jobbigt nu?
Tänk om det aldrig blir bättre?
Men tänk om ens närvaro gör saken lättare för den andre personen
och om man försvinner kanske saker blir jobbigare för den?
 
 

Jag vet inte längre vad jag ska göra.
Det gör ont när man vill vara med en person, mer än någon annan, men den personen inte finns där.
När man sitter här hemma och bara väntar.
Väntar på ett Hej, jag saknar dig.
Eller bara ett Hej.
Någonting.
Man kanske begär för mycket?
Är nu man ska strunta i sina ega känslor?
Fast nej, har jag gjort så mycket förr och vill inte göra det igen.
Om han bara visste hur mycket han betyder för mig och hur gärna jag vill vara med honom.
Om han visste att det inte går en sekund utan att jag tänker på honom.
Undrar hur han mår och hur saker går.
Vill ju bara få vara en del.

Är hur som helst väldigt glad över att jag har mina fina vänner runt mig
Så jag inte gräver ner mig i mina egna känslor allt för mycket.
Då hade jag inte mått bra alls nu.
Vill vara med honom.
Om han bara visste.

If I Were to love you
I see you straight through
if I were to love you
I guess you leave too
Feeling like a small child
waiting on a blue sky
it aint gonna happen
'cause you where never mine to keep
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback