Onsdag 28/11

Dagens soundtrack
Tunng - Bullets
 


Sista dagen på vfu/praktiken är då avslutad.
Hamnade på ett superbra ställe och jag har verkligen trivts där.
Känns sorligt att det nu är över.
Man kommer ju sakna barnen, men är väl lika bra att vänja sig.
Är ju inte sista vfu platsen jag kommer vara på direkt.
Men det har ju känts speciellt, då det är min första kontakt med förskola.
Ja, jag ska bli förskollärare men aldrig jobbat med så små barn innan.
Nu vet jag ju dock att jag tycker om det.
Har verkligen valt rätt utbildning, äntligen!

Är dock väldigt nervös och stressad över tentan.
Hoppas verkligen det kommer gå bra, känner mig tveksam dock.
Jag vet ju vad svårt jag har för salstenta. Blackout varenda gång.
Bara kämpa på helt enkelt.
Jag ska klara denna utbildning.

Snart kanske jag även kommer få tag på lägenhet i Örebro
och kommer även få en roomie då.
Skaffa lägenhet ihop med fina Mari.
Känns skoj och bra, alltid trevligt att bo med någon.
Så slipper man vara ensam.
Det är alltså treor som söks nu, idag är sista anmälningsdagen på en lägenhet.
Så vi får nog reda på imorgon eller så om hur vi ligger till mer exakt.
Håller tummarna!


Green hills and enemies
These things they make us sentimental inside
Your words are gelignite
Or just another sentimental aside

We're catching bullets in our teeth
And though it's easy if you know how it's done
They split the secret up six ways before they gave it to us just before dawn
And now we don't remember

Our blood and guts are out
We spread our bones across the table at night
We cut our fingers off
To give ourselves those little extra insights

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback