Söndag 18/9

Dagens Soundtrack
The Ark - Tell me this night is over






Fredagen är nu över.
Sista spelningen någonsin med The Ark, efter 11 år så är det nu slut.
Jag försöker att inte tänka på det för mycket, för då blir jag bara ledsen.
Det är konstigt hur ett band kan få en att känna en sådan sorg.
Som om man mist någon nära vän.

Men jag är så tacksam för alla dessa år.
Utan dem skulle jag aldrig vara den jag är nu, deras texter och deras budskap har hjälpt mig så.
Även om jag fått skit av folk på mellan och högstadiet bara för att jag har lyssnat på dem
så skulle jag aldrig ha klarat av de tiderna om jag inte hade lyssnat på dem.
De lärde mig att jag ska inte ta någon skit, det är okej att vara den jag är.

"Det är värt att bli kallad idiot, om det är priset för att gå sin egen väg och göra det som känns rätt i hjärtat"


Spelningen var vacker och jag var oerhört lycklig för att jag var där.
Musiken kommer alltid finnas kvar, men känns konstigt att jag inte kommer få se dem igen.
Kommer inte kunna längta efter nästa skiva igen.

Det finns så mycket jag skulle vilja säga
Skulle vilja tacka dem, men jag tror de vet, de vet hur mycket de har hjälpt oss.
Angelhead för alltid.

"And God told me to build an ark
To gather the ones who wander in the dark
He said build it long and build it wide
Make it endless from side to side
And black and withe, old and young
Let there be room for everyone. //Ola salo."



Why should it be so bad to be bad,
When it´s so hard to be anything at all?
And why does everyone seem to forget
What it´s like to be all alone
- As soon as they
Have got someone, no it´s no fun
It makes me wanna vanish and die
Maybe I´ll throw all my clothes
Into a waterfall
And sit and spy while they all cry
- You get so silly when you´re lonely
And you think that you´re the only
Who say:

I hope that someone´s gonna call
And tell me this night is over
`Cause I wanna start living my life
Before I get much older
Well, I hope that someone´s gonna call
And tell me this night is over
`Cause I wanna start living my life
Before I get much older

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback