Söndag 12/9

Dagens soundtrack
Rikard wolff - Solkräm




Nu var även denna helg slut, eller inte än.
Men sista dagen på helgen och min helg ar bestått av skola.
Så, jag vet inte ens om jag kan kalla det helg.
Igår så skulle hela klassen hem till vår Lärare Jenny, som är kortfilmsregissör och lite annat.
Dit skulle vi för att filma lite, vi delades in i grupper och så skulle vi göra en "film" på ca 1 minut.
Det gick bra, efter ett tag.
Då ingen kände någon i vår grupp, det var lite stelt i början och svårt att komma på ideér.
Jag blev nästan trött på mig själv, för det kändes ett tag som om jag var den enda som pratade.
Men men, sådan är jag kanske.
Men sedan fick vi ihop en film, en väldigt abstrakt sådan.
Får se hur den blir på torsdag när vi ska klippa den.

Jag ser fram emot i November när vi ska göra en längre film, kortfilm fortfarande dock.
men det ska bli spännande.




Hösten är på gång.
och jag ser inte fram emot den, vill ha mer sommar.
Men det ska bli fint med alla gula nyanser, blir att fota då.
Har varit dålig på att fota denna vecka, varit fullt upp med skola och läxor tyvärr.
Bilden jag slängde in är en lite äldre som jag tog för några veckor sedan.

Och vi vet fortfarande inte när vi kommer få flytta in, tyvärr.
Jag är sugen nu.
Dock har vi mycet kvar att packa och fixa hemma.


Kära elev i avgångsklassen: Använd solkräm
Fick jag bara ge dig ett ord på vägen skulle det var solkräm
De långsiktiga vinsterna med solkräm har påvisats av forskare, medan
resten av mina råd inte står på stadigare grund än mina egna snåriga
erfarenheter. Jag ska dig mina råd nu.

Njut av styrkan och skönheten att vara ung. Nej förresten, du kommer ändå
inte att förstå ungdomens styrka och skönhet förrän den avtar.
Men tro mig, om tjugo år kommer du att titta på bilder av dig själv och
minnas, på ett sätt du inte kan föreställa dig idag, alla möjligheter som
låg framför dig och hur fantastisk du egentligen såg ut. Du är inte lika
tjock som du tror.

Oroa dig inte för framtiden, eller oroa dig. Men kom ihåg att oro är ungefär
lika effektivt som att lösa en räkneekvation med att tugga tuggummi.
De verkliga bekymren i livet kommer trolgen vara sådan du aldrig ens brytt
din oroliga hjärna med, såna som slår ner som en blixt klockan fyra en seg
tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback