Onsdag 8/9

Dagens soundtrack
Stefan Sundström feat. Nina Ramsby - En näve näring



Vaknade i morse för att sedan gå ner till stugan och ta han dom min
oönskade lillebror, min mors hund.
Men det gick bra, han var lugn och kelig.
När jag var klar där var det att gå upp till huset igen och börja plugga, men såg att jag fått mail från csn
och i mailat stod det att jag inte får några pengar.
Och jag greps av panik, jag som var så glad över allt nu, saker gick så bra.
Kanske för bra, helt enkelt.
Så efter ett samtal till csn fick jag reda på att jag helt enkelt inte har tillräckligt med hp-poäng tydligen.
Men det trodde jag, jag hade missuppfattat saker.
Hoppade ju av programet jag gick förra höste, läste två fotokurser i våras.
Och i våras fick jag pengar, men då skulle de tydligen göra så att de skulle slå ihop poängen från i höstas
och nu denna vår.
Sammanlagt har jag då 18 poäng, så saknar 6.
Om jag ändå inte missuppfattat allt!
Om jag hade läst en till kurs i våras.
Menmen, får klara den första tentan nu, så får jag pengar sen.

Som tur är får ju jag och lars lön nu i sept.
Så vi ska väll klara oss ändå, blir tyvärr inte direkt mycket möbler nu ändå som vi hoppats på.
Ingen tripp till ullared heller som jag planerat.

Men så går det väll ibland, tyvärr.
Jag längtar dock fortfarande tillvår flytt och jag är så lycklig över att jag har Lars.

Sedan har dagen bestått av pluggande och nu sitter jag på jobbet, jobbar hela natten.
Yes.



En näve näring
Tusen tallar gror
Nån har klättrat alla stammar
Alla stammar för att höra sitt eko i ditt öra

Lätt att falla
Hela vägen ner
Lika lätt att gå tillbaka
Efter tusen mil i regnet kanske sången skulle smak

Amen du, det va redan som en saga
Regnet blev så varmt när alla mänskor grät
Amen du, det vill radar till att jaga
Just där spåren går ligger dimman alltid så tät


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback