Måndag 13/9

Dagens soundtrack
Adele - Hometown glory





Ännu en dag med skola.
Men jag trivs ändå, det är kul.
Dock idag var det lite ovärt.
Buss till skolan ca 1½ timme, sedan fick vi reda på att vår lärare var sjuk
så fick se på en film sedan åka hem igen.
Sedan 1½ timme buss hem igen.
Så har åkt mer buss idag än varit i skolan.

På vägen hem åkte jag som vanligt, förbi mitt gamla hus.
Då slog det mig att, ja vi flyttade när jag var tio år gammal.
I år är jag 20 och nu ska jag flytta igen.
Lite smålustigt, 10 år på varje ställe.
Men vet dock inte om jag kommer på 10 år på samma ställe igen nu i vålberg,
Men man vet ju aldrig.

Väl hemma så var jag duktig och klev av bussen lite tidigare
Så fick mig en liten promenad.
Och hemma sedan så ser jag en röd katt
och blev lite fundersam, då jag aldrig sett en röd katt häromkring förr.
Sedan såg jag att katten hade ett halsband, då förstod jag att det var Gizmo.
Min mor och fars katt och de bor på andra sidan degerforsvägen.
Så han hade tur att han hade klarat sig över.
Fick ringa min far och han kom upp och hämta honom.

Nu.
Nu blir det läxor -.-




I've been walking in the same way as I did
Missing out the cracks in the pavement
And tutting my heel and strutting my feet
"Is there anything I can do for you dear? Is there anyone I can call?"
"No and thank you, please Madam. I ain't lost, just wandering"

Round my hometown

Memories are fresh
Round my hometown
Ooh the people I've met
Are the wonders of my world
Are the wonders of my world
Are the wonders of this world
Are the wonders of my world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback