Söndag 25/10

Dagens soundtrack
Ingvild Hasund - Rush



Klockan var vist söndag nu.
00.25 slog den precis lade jag just märke till.
Vad tiden kan gå ibland, här har jag suttit och spelat ett spel.
Det händer inte ofta, men i fredags så införskaffade jag mig ett spel som heter
Dreamfall - The Longest journey.
Uppföljare till ett spel som fick mig att uppskatta spel på ett annat plan, The Longest journey.
Historien om April Ryan.

I Uppföljaren kom man tillbaka till den tiden, genom hennes gamla kontakter.
Men denna gången var man flickan Zoë.
Som i uppdrag skall rädda April Ryan.
Mer vill jag nog inte säga, men det är ett mycket mycket bra spel.
tyvärr är "The longest journey" för windows 98, så kan bli svårt att installera på datorer nu.
Om man nu inte är väldigt kunnig när det gäller datorer.
Det är iallafall ett "peka-klicka-spel". Jag kan rekomendera det för alla.
Ett väldigt gripande spel, var de stunder då jag satt med klumpen i halsen.
Låter fånigt. Men då får jag vara fånig.

I fredags åkte jag till Örebro för att träffa min kära vän Kim.
Han skulle hjälpa mig lite med kamerorna som jag fann här om dagen.
Tack för hjälpen och för filmrullarna.
Du är bra du Kim.
Så nu är det bara att fotografera på och sen får jag se hur bilderna blir i slutändan.







Guess i'm just a gust of wind
Moved on quickly
Almost unoticed
But quite powerful
Our rush could easily have blown
Your defenses down
Could easily have blown
Your defenses down
Did you hear me whispering Hello
Did you see me waving goodbye?
Did you notice...
that I didn't cry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback