Lördag 17/10

Dagens soundtrack
David Bowie - Ziggy Stardust

Lördag och igår var det fest hos Lars kompis Sjoerd som fyllde 21
det var ganska trevligt, hände tyvärr dock inte så mycket.
Längtar tills halloween festen hos mig, ska bli trevligt tror jag.

Idag kollade jag och Lars lite i stugan där festen ska vara
Det är en stuga som vi har i skogen, som inte används på ett tag
Men den var ändå fortfarande riktigt fräsch, så det var ju tur.
Behöver dock plockas lite, står lådor lite överallt.


I en låda fanns det massor med gamla fotografier
och andra saker från farmor och farfar.
Gillades mycket.
Hittade även två gamla kameror från min morfar där uppe
som det i båda satt film i, som jag ska försöka få framkallat någon dag.
Den ena var en lådkamera, tror jag, som det satt film i.
Men den filmen var kanske ca 8 cm bred, så var en riktigt gammal filmrulle.
Så de kamerorna och två fotoalbum fick följa med mig ner till huset.





Ziggy played guitar, jamming good with weird and gilly
And the spiders from mars. he played it left hand
But made it too far
Became the special man, then we were ziggy's band

Ziggy really sang, screwed up eyes and screwed down hairdo
Like some cat from japan, he could lick 'em by smiling
He could leave 'em to hang
They came on so loaded man, well hung and snow white tan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback