Tisdag 10/11

Dagens soundtrack
Amy MacDonald - Youth of today



Har funderingar idag.

Idag var jag iväg med min kära vän Johanna och tatuerade oss.
Kl 10.00 var det dags för mig, på house of pain i Karlskoga.
Där sitter man i stolen, och plågar sig själv.
Det är min andra tatuering och den förra gjorde också ont.
Inte så ont som jag trodde att det skulle göra dock, men det kändes ju.
En hel del.
Denna var värre.
Men ändå vet jag att jag kommer vilja ha en till.
Jag undrar vad det är som gör att tatueringar blir så beroendeframkallande.
Det är få personer som bara skaffar en tatuering och är nöjda där.
Jag tror inte att det är så många som ärligt tycker att det är skönt, förutom om man kanske gillar smärta.
För det gör ju ont, det gör det.
Tycker att man borde bli avskräckt mer, men nu sitter jag här med två tatueringar.
Och vet redan vad min nästa skall bli, iofs har jag velat ha det länge.
Mitt stjärntecken.




Sedan tycker jag inte om vädret, förraförra veckan så var det vinter.
I två dagar.
Eller jag funderade på det då, för det snöade och enligt några så var det vinter då.
Dagen efter, så var all snö borta och det var nästintill grönt på backen.
Då var det helt plötsligt vår igen?
Jag tror inte att vi här längre ner i landet har vinter, vi har extra kall höst bara.
För förra julafton så var det aldrig snö ute.
Var det vår eller vinter då?
På julaftons morgon sken solen och det kändes som höst/vår ute.
Jag tycker det är snurrigt, vad är det som definierar att det är vinter?



Och jag vet fortfarande inte om min blogg är intressant.
Jag har kollat på vänner och bekantas bloggar, de skriver inte som jag.
De skriver om vad som hänt under dagen, korta inlägg som går snabbt att läsa.
Det är kanske så man skall göra egentligen?
Så folk orkar läsa igenom vad man har att skriva.
Men... nej jag gillar att skriva som jag gör.
Även om de inte då blir så ofta att jag skriver.
Men när jag väl lyckas blogga, så blir det långa inlägg och det vet jag om.
Så är det och så kommer det nog få vara ett tag till tror jag minsann.


Maybe if you were some spearheaded guy
I would listen to what you have to say
But you're just some incapable figure
Thinking you're bigger than me, but you're not
Yet you don't know a thing about the youth of today
Stating your opinion making it ring in my head all day

And you say,
"My children weren't the same"
"My children's children they're the ones to blame"
And you say,
"In my day we were better behaved"
But it's not your day no more...

And we are the youth of today
Change our hair in every way
And we are the youth of today
We'll say what we wanna say
And we are the youth of today
Don't care what you have to say at all


Kommentarer
Therese G säger:

Jag tycker om din blogg. Du skriver mer relevanta saker och det går visst snabbt att läsa igenom tycker jag. Istället för att läsa 3-4 korta inlägg läser man ett lite längre. Det är skönt att det blir lite längre ibland, annorlunda är faktiskt roligare^^

2009-11-10 | 22:01:01
Kajsa säger:

Awh tack så mycket :D

2009-11-10 | 22:57:31
Zandra säger:

Båda dina tatueringar ör sjukt snygga :D

min nästa ska också bli mitt stjäntecken (;

2009-11-11 | 16:19:36
Bloggadress: http://zandramedzz.blogg.se/
Kajsa säger:

Tack Zandra, din är helfin din med ju ^^

Ja, stjärntecken är bäst :)

2009-11-11 | 16:23:22
Joanna säger:

Det gör inte ont att tatuera sig! (bara på min stackars fot) de ÄR skönt! Bättre än massage! ^^

2009-11-11 | 20:45:07
Bloggadress: http://thejoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback