Söndag 8/11

Dagens soundtrack
Jens Lekman - You are the light



Jag har sett så mycket film denna vecka
var längesen jag såg så mycket film under så kort tid
Först hyrde jag och Lars tre filmer och ack så klassiskt det kändes, att hyra film.
Den gången blev det att hyra tre filmer.
Natt på museet 2, Wolverine och The proposal.

Inte kanske de bästa filmerna, men jag gillade dem ändå.
Natt på museet 2 hyrde vi mest för att vi sett första filmen. Denna påminde mycket om första.
Men det är kanske inte så konstigt.
Wolverine var det Lars som ville se, och de som sagt att den är bättre än x-men filmerna ljuger.
De är då mycket bättre än denna, fast vist den var inte dålig för det.
The proposal var lagom underhållning, jag har sett det försut och man förstod hur det skulle sluta.
Men den var ändå rätt kul.

I samma veva köpte vi även The ninth gate, med Johnny depp.
En riktigt bra film, som vanligt med Depp. Den tycker jag att folk bör se.

I fredags firade vi 1 år och 10 månader
Då skulle vi ha lite filmmys tänkte vi, och hyrde film även denna gång.
Sirens med Hugh Grant, som inte alls var som jag hade tänkt mig.
Jag är väldigt förtjust i Hugh Grant och brukar gilla hans filmer, detta skulle vara en komedi enligt fodralet.
Men den kändes mer som ett erotiskt/sensuellt drama. Så det var inte riktigt som jag tänkt mig, blev besviken.
Hyrde även Ringaren i notre dame som Lars aldrig tidigare sett!
Så jag tyckte att det var på tiden, disney klassikerna är underbara och blir aldrig fel.
Efter detta såg vi även på Änglar och demoner, baserad på boken av Dan brown.
Jag har tyvärr inte sett eller läst Da vincikoden, men uppskattade denna film ändå.

Idag var vi på bio och såg en Julsaga, med Jim carrey i huvudrollen som Scrooge.
Filmen överraskade, possitivt. Jag trodde det skulle bli ännu en småfånig, överdrivet komisk film med Carrey.
Men oj så fel jag hade, jag ville se den från början för jag gillar just Sagan, en Julsaga.
Och denna var riktigt bra, inte anpassad för barn som många av de andra en Julsaga filmerna är.
Otäck var den samtidigt som den hade många inslag av humor.


Film är underbart, jag vet inte vad som fått mig att uppskatta film så mycket.
Tror att min syster kan ha hjälp till en hel del när det gäller det och även teatern.
man uppskattar bra skådespeleri på ett annat sätt.
Nej, film är bra det.



Nu längtar jag till

Oskar oskar med mysiag Björn Kjellman i huvudrollen
The Imaginarium of Doctor Parnassus Med Heath ledger och Johnny depp som två roller i den
Och såklart.
Alice in Wonderland av min favorit Tim burton, med sin underbara duo. Johnny depp och Helena bonham carter
.


Yeah I got busted
So I used my one phone call
To dedicate
A song to you on the radio
Yeah I got busted
In custody
I imagined our melody
Being played on a grand piano
I saw your face in front of me
It was perfect clarity
I saw a light in the end of the tunnel
And it was you
Chorus:
Cause you are the light by which I travel into this and that
You are the light
You are the light by which I travel into this and that

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback