Måndag 20/7

Dagens soundtrack
The ark - Beauty is the beast


Idag på jobbet så satt jag och kollade på Doctors på tv
för det är det jag gör på mitt jobb, ingenting och ser på tv.
Iallafall.
Idag handlade programmet om att åldras och vcad man ska göra för att förebygga det.
Och jag blev arg.
Allt var plastkirurgi och mirakelsaker.
Det sades inget om att "Alla åldras, det är en naturlig sak och männsikor borde börja acceptera det"
Nej nej.
De visade hur man kund eoperera sig fö att bli yngre osv.

Varför kan man inte bara få åldras?
Jag menar, alla människor gör det.
Det är en del i att vara människa, alla får rynkor varför ska vi då skämmas över det?
Vist, jag är bara 19 år och det kanske är lätt för mgi att tycka såhär
eftersom jag ännu inte fått rynkor och sådant, men ändå!
Jag tycker att rynkor är vackert, det visar att man har levt.



De pratade om hur man ska kunna bli 10 år yngre, även om man är 20!
För de säger att redan då börjar saker förändras och så, men vem vill se ut som 10 år igen?
Kom igen.

Sen var det även en tjej med som inte tyckte om sina ben och rumpa
och hon har försökt fixa det med träning osv. men inget har hänt
och hon sa t.om att hon inte vill göra något så drastiskt som fettsugning
Men då sa en av doktorerna i programmet att fettsugning är så bra och en smart lösning.
Och att det nu fanns ett nytt sätt att göra en fettsugning, från Tyskland
Där med hjälp av att man sprutar in vatten så skiljs blodet och fettet tror jag från varandra
sedan när man sedan fettsuger så blir det inget blod utan bara fettet som kommer.
Så, då fettsög de henne ändå.

Jag blir så arg!
varför kan inte människor få åldras?
Inte konstigt att folk lider av dåligt självförtroende när t.om doktorer på tv
Säger hur bra det är med ansiktslyftningar och grejer.

Nej jag gillar det inte.
låt oss vara människor och leva!


Men have made the a-bombs
Men have made guns
The dreaded torture chambers
And the barbed wire fence
But of all the awful things that
Men did invent
The idea of ideal beauty is worth
The most contempt
And tell me who´s a killer?
If we all concider
That emotion runs as deep as flesh
And the idea of ideals
That say what beauty is
Has sentenced so many to death

Beauty is the beast
You better believe it
You´re wasting your whole life
If you´re trying to achieve it

Kommentarer
Anonym säger:

Håller med dig Kajsa! Naturen har sin gång så är det bara! Det finns säkert ett vettigt skäl till det också!

2009-07-20 | 20:34:27
neah säger:

du skicka in de till tv4 eller nått! de ska inte visa sånt!

2009-07-21 | 00:17:14
Kajsa säger:

Hmm ja kanske man kan göra, iofs är det redan visat och finns ju de som vill se sånt. Jag kan ju bara byta kanal

2009-07-21 | 19:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback