Tisdag 29/12

Dagens soundtrack
Queen - Bohemian Rhapsody



Jag kanske inte borde skriva om detta egentligen, det skall väll vara... privat?
Men, nu gör jag det ändå.
Jag behöver det.
Jag bor i samma hus som min mormor, ett tvåfamiljershus ute på landet.
Hon bor under mig och min pojkvän, varför vi bor just såhär är en annan historia.
Men jag gick in på mitt rum för att fotografera lite, då jag tyckte att mormors tv lät ovanligt högt vissa gånger.
Tillslut hörde jag att hon ropade på mig.
Min mormor är 89 år, så jag blev ganska rädd och stressad.
Så jag och Lars fick skynda oss ner till henne, där hon låg på magen brevid sängen.
Vi fick lägga henne på sängen, men hon sa att hon skulle upp och låsa dörren och ha sig.
Men vi tyckte att det var en dum idé, men som vanligt lyssnade hon inte på mig.
Så jag lät henne vara och ringde min far, som bad mig att lägga hennes mobil vid henne.
Sen fick han prata med henne och då hade hon fortfarande inte tagit sig ur sängen, men vi hade hört henne försöka ett tag.
Pappa kom upp och fick prata med henne, hon var världigt förvirrad.
Tisslut ringd emin far till akuten och ambulansen kom och hämtade henne.
Det var fruktansvärt otäckt, men jag är glad över att de kom och hämtade henne.
Skulle aldrig kunnat slappna av annars.
Nu får vi se hur det blir, de ska ta tester på henne och sådant.
Ja, undra hur länge hon kan bo kvar här.
Jag vill inte behöva vara någon passupp på henne, kanske låter elakt.
Men det var jobbigt att se sin mormor sådär.






Is this the real life?
Is this just fantasy?
Caught in a landslide
No escape from reality
Open your eyes
Look up to the skies and see
I'm just a poor boy (Poor boy)
I need no sympathy
Because I'm easy come, easy go
Little high, little low
Any way the wind blows
Doesn't really matter to me, to me

Mama just killed a man
Put a gun against his head
Pulled my trigger, now he's dead
Mama, life has just begun
But now I've gone and thrown it all away
Mama, ooh
Didn't mean to make you cry
If I'm not back again this time tomorrow
Carry on, carry on as if nothing really matters

Kommentarer
G2 / Gosia säger:

Tack för din kommentar! Jag håller med!

De som skrivit att de inte tänker se den skriver jag tillbaka till och försöker säga åt de att göra det ändå.

Tycker att det är en av de finaste filmer som har gjorts på länge, men vissa tål inte så många effekter :/

2010-01-11 | 12:00:35
Bloggadress: http://gosias.blogg.se/
Anonym säger:

Jag skulle bara säga att din blogg är bra,jag gillar den faktiskt:D Jag har också en blogg,men den är inte så lik din blogg.Men jag tror du skulle gilla den faktiskt :) Jag hoppas det alf.



kram / http://housebunny.blogg.se

2010-01-15 | 17:11:34
Vicky säger:

sv; jo det är sant de du säger.

Jag är nästan helt säker på att jag ska ha den på höften.

Har tänkt på detta i ca 3 år nu ^^ Men jag är nästan 100% säker nu iaf :)

2010-01-23 | 21:28:52
Bloggadress: http://keego.blogg.se/
sara:* säger:

jag tycker riktigt synd om din mormor. jag själv skulle bli jätte orolig :S

hoppas allt blir bra!

kramar:*<3

2010-01-30 | 13:20:37
Bloggadress: http://saramjauu.blogg.se/
sabina säger:

Hej :) Har en liten frågestund på bloggen, fråga gärna något! :)

2010-02-03 | 20:49:32
Bloggadress: http://mypastandmypresent.blogg.se/
Anonym säger:

Hej, fin blogg.

Allt bra idag?

Kram

2010-02-06 | 20:58:22
Bloggadress: http://Ayye.bloggplatsen.se
Anonym säger:

Såg din kommentar på kissie.se,

om att det är fail att hon äter på samma ställe som fuckkiiee,



Bara för hon äter där, ska inte kissie göra de :S

de är fan vi som bor i stockholm, har varit där innan fuucckkiiee, :S shit larv

2010-02-15 | 00:00:16
Bloggadress: http://melajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback