Söndag 31/8

Dagens soundtrack
The Ark - Ain't too broud to bow


Knäpp dag typ.
Idag var det dags för Antikrundan här i Karlskoga.
Vi hade med ett Halsband, som är Systers som hon fått av Farmor
Sen en stol som mormor har haft länge.

Vi stod i kö i en timme först, för.. vi var där en timme innan det öppnade.
Så det var ju smådrygt, vid klockan 12 så öppnade det.
Och då gick det genast snabbare.
Vi kom in och satte oss först vid smyckena för att kolla halsbandet.
Han som skulle värdera det, öppnade saken kollade lite, stängde igen och sa:
"Jag kommer strax, vänta här"
Så gick han iväg med halsbandet och där satt vi.
Ungefär samtidigt så stod Pappa brevid oss och fick sin stol värderad.
han som skulle kolla den gjorde i princip samma sak.
"Vänta här, jag måste gå och prata med producenterna"
Sen gick han iväg med stolen.
Där satt vi och väntade och väntade.
Sen kom han med smycket tillbaka och vi fick följa med "backstage"
Och kim blev sminkad och sådär.
Sedan kom även Pappa, men jag fick ta stolen.
Så jag blev sminkad jag också.
Sen fick vi vänta lite till för omväxling skull.

Halv två var det dags för mig att filmas.
Richard som han hette som värderade stolen var väldig fashinerad över den.
Och den var i gustaviansk stil, fast som en annan modell typ.
Och han värderade båda stolarna tillsammans att vara värda 15 000 kronor.

Kims tur kvart över två och jag minns inte vad han hette som värderade halsbandet.
Jag hörde inte så mycket av vad han sa för jag stog och tog kort på henne lite.
Men han tyckte verkligen om det.
och att det var från 1920 ungefär.
Och satte sedan på det på kim och sade
"Tänk, att här står du, med ett halsband kring halsen som är värt 75 000 kronor"
Och kims ansiktsuttryck när hon fick höra det var riktigt kul.
Såg ut som att hon skulle svimma.
Det förstår jag.
Så kanske kommer det med på tv, inte säkert.
men jag tror mer på att halsbandet kommer med än stolarna.
Jag hoppas det, vill inte vara med på tv.




I am dangerous
'cause I'm ridiculous
and it seems to me
that I'm a threath to the
whole society
'cause I ain't got no dignity
so if you want respect from me
-well, have it for free
i'ts worth nothing to me
an in your eyes I see
it's something else you seek
-it's fear that you wanna see

Kommentarer
Qim säger:

wohioo najs, jag hoppas att du blir med i tv^^

2008-09-01 | 21:21:10
Bloggadress: http://QimxD.bilddagboken.se
Bernhard Bjällerklang Amadeus säger:

Hah, vilken överrasking för din syster :)

2008-09-03 | 19:16:20
Bloggadress: http://bernhardbjallerklangamadeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback