Tisdag

Dagens Soundtrack
Familjen - Nu händer det igen

Det var min första tisdag i skolan på länge känns det som
Då jag varit sjuk med körtelfeber
Och det har varit lov och grejer.
Känns som om att körtelfebern är borta nu, men den kommer fram och tillbaka hela tiden.
Det är ju lagomt trist.

Men men.
Imorse när jag vaknade var det finaste soluppgången
image7

Ja jag tyckte den var väldigt fin iaf.
Men sedan bar det av till skolan och i Örebro var det grått och trist
Dagen började med Psykologi, där vi kollade på The Wave
Redan sett den en gång tidigare dock.
Filmen är baserad på en evrklig händelse, där en lärare för en klass gör ett litet test på sina Elever
De håller på med Andra Världskriget i skolan, och en elev undrar hur så många personer kunde neka att det hände under de åren.
Alla tyskar som inte var nazister, men som låtsades om som inget.
Då börjar han sakta men säkert disicplinera sin klass och tillsut har de en "förening"
Som de kallar The Wave, där de har en egen hälsning, logo och deras lärare blir ledaren.
Jag är inte så jättebra på att förklara, men den är helt okej.
Lite läskigt hur man kan manipulera personer på det sättet.

Sedan fortsatte dagen med Matte, Historia och Svenska
Efter kom ojsen med hem till mig och jag fotade henne och lite så.
Mycket trevligt, vi träffas inte så ofta då vi går på olika skolor och i olika städer för den delen.

Om jag någonsin känner
har allting varit en dröm
som lurat mig från dig
säg det till mig, säg som det är nu
Säg vad du vill med mig

Kommentarer
Frida säger:

åh den filmen har jag också sett! helt sjukt att det kan bli så !

2008-04-08 | 21:23:51
Bloggadress: http://topnotchy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback